Yalnız Başlayıp Yüzlerce Arkadaş ile Biten Yolculuk: Erasmus

Erasmus; yeni bir ortamda gizli kalmış taraflarınızı keşfettiğiniz, başka bir şeyle asla değiştiremeyeceğiniz deneyimlerle kaplı duygular serüveni.

Büyük tatilim Erasmus 2014-2015 eğitim öğretim yılını kapsayacak şekilde Çek Cumhuriyeti'nin Liberec şehrindeki Technical University of Liberec'de başladı.

Erasmus'a gitmeden önce neler yaşadım?

Birçok defa vazgeçme aşamasına gelip "hayır bu fırsatı kaçıramam" diyerek hırsla yeni bir güne uyanıyordum. Bir ay sonunda vizemi aldım ve bir arkadaşımla uçak biletlerimizi aldık. Yapacağım ilk uçak yolculuğunda (ki bu yurtdışına oluyordu) yalnız olmayacaktım. Karşı kurumdan da bana rehberlik edecek bir öğrenci vardı, korkacak bir şey kalmamıştı.

"Yalnız kalmaya değil, arkadaş edinmeye gidiyorum!"

Büyük gün geldi, aile bireyleri ile vedalaşırken bütün duygularımız havada asılı kaldı sanki. İlk defa çok uzun ayrı kalacaktık ve bana bir şey olursa 3-4 saat sonra yanımda olamayacaklardı. Havaalanında arkadaşımla birlikte iki farklı check-in masasına gittik, ben valizimi gönderdim ama onun vize başlangıç tarihi iki gün sonra olduğu için gidemiyordu. Ben heyecandan ölebilirdim. O an yapayalnızdım! Etraftaki her şey küçüldü bir ben kaldım ortada. Pasaport kontrolüne gelip de damga vurulunca anladım "Bundan sonra yalnızsın Merve". İyi ki de yalnızmışım o an her duyguyu en derinine kadar yaşadım. 3 saat boyunca yaşadığım 21 yılı değerlendirdim. Sadece o uçakta yalnızdım ama sonrasında hiç yalnız kalmadım.

Çek Cumhuriyeti'nde Erasmus deneyimi

Çek Cumhuriyeti topraklarına inince hoş bir duygu kapladı içimi, bana rehberlik edecek olan arkadaşım elinde kocaman bir pankartla beni kapıda karşıladı. Günler geçti, dersler başladı, Erasmus öğrencileri için düzenlenen sunumlar yapılmaya başladı. Her ülke ayrı ayrı tanıtımını yaptıktan sonra hazırladıkları yemekleri diğer öğrencilere sunuyorlardı. Tabi ki Türkiye o sunumlar içerisinde birincilik ödülünü aldı!

Başkent Prag beni büyüsüyle sarıp sarmaladı desem yanlış olmaz. Her yere yürüyerek ulaşabileceğiniz derli toplu bir şehir. Bin defa görün, bin defa yeniden aşık olusunuz eminim. Tam cadılar bayramı zamanında Viyana'ya, ardından Berlin'e çıkartma yaptık. Bu arada oda arkadaşlarım büyük bir grup haline İstanbul'a gitti ve bana hediye olarak Galata Kulesi'nin önünde fotoğraf çekilip "senin için Merve" yazıp paylaştılar.

Kış dönemi böyle biterken yaz döneminde büyük gezi için planlar, biletler, hosteller uçuşuyordu her yerde. Okulu bitirip gezmeye başladık; Amsterdam, Paris, Madrid, hayallerimin şehri Barselona ve son durak Roma. Güzel bir kapanış yapıp şehri gezip gördük, havaalanına giderken Japon bir kız ağlıyordu, gidip bir sorun mu var diye sorduğumda pasaportunun çalındığını söyledi. O geceyi birlikte havaalanında konuşarak geçirdik ve cebimizde ne kaldıysa ona verdik, biz geziyi tamamlamıştık ne de olsa ve biz gittikten sonra yapayalnız kalacaktı. Aradan bir sene geçtikten sonra 1 günlük İzmir'e beni görmeye geldi ve bu en güzel teşekkürdü benim için.

Neden sen de Erasmus'a gitmelisin?

Erasmus defteri kapandı ve geriye kalbimde sonsuz anılar, kulaklarımda Portekizli arkadaşlarımın durduk yerde "Seni Seviyorum" demeleri, damağımda Çek Cumhuriyeti'nin ballı kekinin tadı, burnumda okyanusun kokusu kaldı. Arkadaşlarınızla birlikte yaptığınız planlarla siz değişiyorsunuz. Üzgün bir anınız bir bakmışsınız üç saniye sonra en çok güldüğünüz an oluveriyor.

"Erasmus benim hayatımda yaptığım en güzel şey."

Uzaktasın, tek başına yepyeni bir yolculuğa çıkıyorsun ama o yolculuğu yalnız bitirmen imkansız. Vize alırken sorun, hibe yatmadı sorun, derslerini açmadılar sorun, uçak bileti bulamadın sorun. Her fırtınanın sonunda güneş doğar nasılsa diyip umudu kaybetmemeye bakın. Bu sorunların hiçbirini anımsamıyorum bile, sadece güzel şeyler kalbimde, gözümde, dilimde…

Şimdi sen de yüzlerce arkadaş ile dolu harika bir Erasmus deneyimi yaşamaya hazır mısın?

Bu yazı Bin Yaprak misafir yazarlarından Merve Kır tarafından yazılmıştır.